OGÓŁNOJĘZYKOWE na poziomach A1-B1 przygotowujące do egzaminów międzynarodowych w systemie TELC (The European Language Certificates)

O JĘZYKU

 Włoski jest językiem romońskim i posiada status urzędowego we Włoszech, San Marino, Watykanie, Szwajcarii oraz na Istrii, należącej do Chorwacji i Słowenii. Używany również we Francji (zwłaszcza na Korsyce) i na Malcie. Używany w byłych koloniach włoskich: (Albania, Erytrea, Etiopia, Libia i Somalia), oraz skupiskach emigracji włoskiej w Argentynie, Australii, Stanach Zjednoczonych i Tunezji).

Włoski jest językiem, którym natywnie posługuje się w Europie ponad 65 milionów ludzi.

(dla porównania angielskim „tylko” ok. 70 Milionów.).

WŁOSKI jako drugi lub kolejny język po ANGIELSKIM (postANG)

WŁOSKI Z PERSPEKTYWY STUDENTA

WŁOSKI Z PERSPEKTYWY RODZICA

Z PERSPEKTYWY NASTOLATKA 

KACIK PORAD DLA RODZICA

Włoski jest językiem, którym natywnie posługuje się w Europie ponad 70 milionów ludzi.

(dla porównania angielskim również „tylko” ok. 70 milionów.). Jest to liczba użytkowników porównywalna z językiem francuskim, hiszpańskim i ok. 30%niższa niż niemieckiego i 50%niższa niż rosyjskiego.

 

Aktualne typowe pytanie rodzica pragnącego przygotować swoją pociechę do startu w dorosłe pytanie. „Panie Adamie to jakiego języka powinno uczyć się moje dziecko”.

Angielski, niemiecki, hiszpański, francuski rosyjski włoski....

Droga Pani (Droga XY/Drogi XY). Pytanie jest źle postawione... . Powinno nauczyć się ich wszystkich, a przynajmniej na początek przed MATURĄ trzech - aby móc wybierać gdzie i na jakim stanowisku będzie żyć i pracować w przyszłości. Kwestią jest kiedy i jak i … w jakiej kolejności języki te opanuje.

Moja odpowiedź wielu wydaje się …. przewrotna...., lecz absolutnie zbieżna z wytycznymi RADY EUROPY, zakładającej, iż EUROPEJCZYK jutra, (tzn. nasze dziecko dziś) powinien opanować w stopniu komunikatywnym przynajmniej trzy języki obce.

 

Kwestia od jakiego języka zaczyna edukację dziecko jest... na dzień dzisiejszy jednoznacznie rozstrzygnięta... od angielskiego (osobną kwestią jest to, czy i dla kogo jest to wybór optymalny).

Edukacja językowa rozpoczyna się w wieku 3-4 lat czyli w wieku przedszkolnym.

W szkole podstawowej pierwszym językiem obcym w 98,5 % przypadków w Łodzi jest język angielski. (wyjątkiem jest SP 162)

Nauka drugiego języka obcego rozpoczyna się obligatoryjnie (do roku 2016) w gimnazjum (ciekawe, czy w obliczu destrukcyjnej reformy uda się ten standard edukacyjny zachować). Przez chwilę załóżmy, iż owszem) zatem w obecnym roku szkolnym od klasy 7 szkoły podstawowej.

Pozostałe klasy gimnazjalne i liceum to kontynuacja nauki rozpoczętej na wcześniejszych etapach edukacyjnych.

Podstawa programowa nie przewiduje obligatoryjnej nauki trzeciego języka obcego na żadnym z etapów edukacyjnych. Jest on opcją na lektoratach języków obcych na uczelniach.

 

 

      • A1 początkujący

      • A2 średnio zaawansowany

      • B1 Przygotowanie do certyfikatu B1

      • B2 Przygotowanie do certyfikatu B2

      • C1 Przygotowanie do certyfikatu C1

      • B2/C1 konwersacje